Umutlu Bir Gün

Umutlu Bir Gün

18 Mayıs 2012 Cuma

Doğal Annelik??


Son dönemde nedendir bilmem yine tartışılır oldu bu konu.  Dönem dönem hortlayıp, tekrar uyuyor sanki:)) Düşündüm, benim enginnn!!! fikirlerimden mahrum kalmayın istedim:)) Arkadaş ben hala anlayamadım bu işi; çocukluk döneminin sonuna kadar çocuğu emzirmek, çocukla birlikte uyumak neden doğal annelik olarak adlandırılıyor?? Ben 5 yaşındaki yavrusunu emziren attı, inekti, ne bileyim maymundu görmedim. Ya da 4 yaşındaki yavrusuyla uyuyan kedi, köpek, aslan da… Doğada genellikle hayvanlar yavrularını kendi başlarına mücadele edebilecek hale gelir gelmez salıverir. Ben iki oğlumu da on sekiz ay emzirdim. Çocuklar kendi kendilerini besleyebildikten, bizim her yediğimizi yiyebildikten sonra emzirmek kendine bağımlı hale getirmekten başka bir işe yarıyor mu? Ne sen ne de çocuk rahat etmezken, deliksiz uyku uyumaya duyduğun hasretlik psikolojini bozarken. Sen dönerken o, O dönerken sen uyanıyorken, eşinle aman uyanacak korkusu ile kaçak göçek cinsellik yaşıyorken, çocuğun gece uykuya sensiz geçemiyorken, onun olmadığı hiçbir program yapamıyorken bu ne kadar sağlıklı bilmiyorum. Büyük oğlumu yanımda hiç yatırmadım. Umut’u ise yanıma aldığım çok oldu. Bir yaşından sonra abisiyle altlı üstlü ranzada yattı. Gece korkarda yanında beni isterse yatağına git demiyorum, alıyorum koynuma koklaya kaklaya uyuyorum. Bazen gece yatağa beraber gidelim diyor, gidiyorum aradan 15 dk geçmeden beni kovuyor; çok kıpırdıyormuşum::) Bana ihtiyacı olmayan çocuğu yanımda mı yatırmalıyım? Farklı düşünenlere saygım sonsuz ama dediğim gibi doğal olan hangisi emin olamıyorum...
.

2 yorum:

hypo dedi ki...

hangisiyle mutlu oluyarsanız o dur bence.
biizm eşek hala biizm yanımızda yatıyor:)

Saliha dedi ki...

değil mı ya, insan icinden geleni yapmalı:))